Monday, April 25, 2011

50nes!

Blogi on unaruses olnud. Mul on oma mõjuvad põhjused, kuid see selleks. Viimasel ajal on lihtsalt kiire olnud, kuid et nüüdseks juba 4 võistlust blogimata, siis peab kirjutama. Ja aja kokkuhoiu mõttes eesti keeles.
Esiteks viimasest võistlusest - 23. aprilli SEB Kõrvemaa Kevadjooks 2011 6km. Arxxx kiitis seal suusamaratonil käies, et kena koht, lahedad rajad, ning otsustasime minna. Arxxx jäi soodsamalt regamisega aga hiljaks ja nii tema jooksma ei jõudnud. See eest tuli ta võistluskeskusesse cheerleadima. :)
Valisin 6km, sest ma pole eriti pikka maad sel aasta veel jooksnud. 6km tundus hooajale ok algussoendus. Ja oligi. Vaatamatta sellele, et ma pole XT/Öörännaku trenni järel jooksma jõudnud, ehk peaaegu 2 nädalat, läks suht hästi. Eemärgid seadsin alles sinna sõites - kett maha joosta ja aeg 30min sisse.
Minek polnud aga veel samal hommikulgi kindel. Kahtlesin, sest olin paar päeva varem avastanud, et rada muudetud. Ootasin krossijooksu pehmel rajal ja looduses, nüüd aga kirjutati mingist kruusateest. Aga et ilm läks ilusaks ja Arxxx pidi ka sinna tulema, siis ikka minesin.
Jooks oli nagu rahvajooksude algused ikka. 1km oli trügimine ja võtsin ruumi rajaäärsetelt mätastelt ja lumehunnikutest. Kahetsen, et alustasin suht tagaotsast ja nii palju aega ja vaeva läks möödumisteks. Sinna läks mul palju aega kaduma, pool minutit kindlasti, vast rohkem. Osaliselt aja tagasi tegemiseks jätsin ka joogipunkti, mis oli veidi enne 3km märki, kasutamata.
Rada oli tegelikult korralik. Tee oli täiesti joostav ja oli ka loodusraja lõike. Ootasin rohkem küngastest üles-alla silkamist, kuid omajagu tõuse-laskumisi siiski oli.
483st jooksjast (minu rinnanumber oli 1240, aga tuhandega lühema distantsi numbrid vist algasidki) ajaga 0:29:38 50ndkaks tulla oli päris hea, eriti 0 ettevalmistusega. Ja finishis oli ka rihm maas, kuid ainult spurdi tõttu. Lõpusirge pidi võimas olema, sest kaameraga finishis passinud Arxxx mind tulemas ei näinud. :D
Aga oleks saanud ikkagi paremini. Jaksanuksin kiiremat keskmist tempot teha, hoidsin liigselt reservi. Parem stardipositsioon oleks parandanud. Alates 1km läbimisest, kui küünarnukivõitlus lahenema hakkas, kuni lõpuni, möödus minust umbes 8 jooksjat. Oleks pidanud kellelegi tuulde haakuma.
"Olekseid" on alati. Üldiselt oli siiski tore võistlus. Lõpus sai ka sauna, ja mis eriti üllatav, loosiauhinna. See oli hea ajastusega. Tulin just saunast, nägin Arxxxi autasustamise juures ja hakkasime just minekut arutama, kui kuulsin oma nime. Ei mäletagi, et minu nimi kuskilt välja oleks loositud varem. Loivasin poodiumi ette sain oma auhinna käte. Nike spordisokid, naistele! :D Sellega seoses tekkis paar teooriat - kas mulle anti lohutav "loosiauhind" seetõttu, et olin paar päeva varem saatnud nurinameili rajamuutuse kohta, või anti mulle naiste sokid just vigina tõttu. :D Vahet pole, mis see väike roosa element valgel sokil ära ei ole. :)

Võistlusjutt on sellega otsas, kuid päev läks edasi. Läksima Arxxxiga edasi RMK loodusrada otsima, mille lõpuks ka leidsime, kuid enne seda tegime plaanivälise autosafari. Otsides õiget kohta, sattusime muda ja auke täis teedelabürinti, ja kogesime omaette seikluse.
Poola kiirteede retk seljataga, saime 2h metsas matkata. Künkad, nende vahel järved... kena avastusreis. Peab tunnistama, et raja lõpuosas puges kerge väsimusetunne sisse.

See tore osa päevast läbi, kimasin Talna, vahepeal 2 hääletajat peale korjates. Päev lõppes Renka sünnaga. Aga me kõik oleme vanaks jäänud, ma polnud ainuke väsinu, ning niigi rahulik viibimine lõppes varsti.

No comments:

Post a Comment