Saturday, August 13, 2011

Tagantjärele Viitna triatlonist

Nädal 29 oli 3 triatloniga - Narva Triatlon, Võru Triatlon ja Paide II minitriatlon. Kuid kõik nad olid minu jaoks liiga kaugel. Nädal 30 viikendil oli 2. Kilingi – Nõmme IX triatlon oli taas liiga kaugel, kuid Viitna triatloni Rahvadistantsil - 0,25/12/3,4 km - lõin 30juulil kaasa.

Oli lootust, et 3 sõpra löövad veel võistlustulle - Väike Misha, Arxxx ja Lõuna Eestist külla tulnud Margus. Margus aga polnud nii pikka ujumist kaua ette võtnud ja otsustas loobuda. Väike Misha üllatas eelneval õhtul, et ei jõua tulla. Arxxx elistas ommikul, et vihmane ilm teda õue ei meelita. Tegelikult ei tulnud võistluse aeg mingit vihma, vaid autasustamisel hakkas taas kergelt tibama.

Jõudsin parajal ajal, et kõik ettevalmistused, v.a soenduse, minuti pealt valmis saada. Stardipaugu kõlades ronisin viimaste seas vette, mis 17kraadise õhutempi juures oma 22,5kraadiga suht ok oli. Samas lainetas vesi Viitna kohta veidi rohkem ja segas minu olematut ujumisoskust. 7min49sek pärast kellegi teise tüübiga viimastena veest välja ronides oli meel hea, et kõige raskem osa läbi, kuid okas inges, et ikkagi viimane.
Vahetusala oli suht liivasel pinnal ja ma ei vaimustunud selle teralise materiali jalanõudesse saamisest, kuid midagi polnud teha. Lisaks venitas aega riietumine, sest olin teinud kaheldava väärtsega otsuse võistelda pikkades. Ka pea oli varasematest uimasem.

Rattasõit oli maanteel. Enne rajakaardi nägemist olin arvanud, et on ka maastikulõike, kuid ei. Et olin ise maastikurattaga, pani see mind ebasoodsasse olukorda. Kuid läbi oli vaja see 12km lapata ja andsin kohati tuulega võideldes valu. Kuna läksin teele viimaste seas, leidis mu sõit aset nukras üksinduses. Mõnest ratturist siiski sain mööda, enamasti viimase veerandi sees, sest peale 9ndat km läksid kondid-lihased lahti ja sain teise hingamise, kuid palju tolku sellest enam polnud. Aeg 28min56,8sek jättis rattaparemuselt 72 koha.

Jooksuosa alustasin enda meelest kenasti. Kuigi hingeldasin ja jooks algas kohe väikese tõusuga, sain rahuldava tempo ja hingamisrütmi varsti korda. Rada oli 95% ulatuses tuttav Viitna jooksult ja see koos mu krossilembusega andsid mulle väikese eelise. Vist peaaegu kõigist, keda enda ees nägin, jooksin mööda. Muidugi tuleb arvestada, et osad olid jooksus teisel ringil (2x1,7km) ja parimad olid juba finishiski. Kuid fakt on, et jooks oli mu tugevaim esitus. Aeg - 15min26,5sek - võinuks natuke parem olla, kuid on rahuldav. Kõigist 83st võistlejast teeb see 21. aja. Oleks minu teha olnud, olnuks jooksuosa pikem. Kuni ma ujuma ei õpi, hakkangi triatloneid võtma vist jooksuvõistlustena, kus ujumine ja ratas on soenduseks.

Tulemused. Numbri 170 all võisteldes teenisin 83 osaleja seas ajaga 52min12,3sek üldarvestuses 66.koha, võistlusrühmas 57nda.
Kohe peale lõppu õnneks ei lahkunud. Lasin vihmast läbivettinud Marguse autosse soenema/magama, ise läksin hüppasin veel korra vette. Sõin võistlejate suppi, mis vist oli mäletamistmööda hernekas, ja jälgisin autasustamist. Kuna paljud olid juba kadunud, tehti loosiauhindadega mitu ringi ja pea kõik said midagi. Kingitused olid toredad, tassidest ja rätikutest toitlustuskohtade pääsmeteni. Peaauhinda, pesumasinat, ma ei saanud, kuid võimalik, et the next best thing oli minu - sain esimesel loosiringil Hagari perepitsa talongi omanikuks. See kulus järgmisel päeval marjaks. Auhindamisel oli ka Aaspere SK kutt, kes mind Viitna jooksust mäletas ja mainis, et Viitna on mulle hea koht. Tõsi, teist korda jäin "plussi", sest pitsa letihind oli triatloni piletist kõrgem. :)
Käisime Margusega Rakverest läbi ja läksime maale sauna tegema. Kulus ära.

Augusti triatlonid on kõik kaugel ja võimalik, et mu hooaeg "triatleedina" on läbi.

No comments:

Post a Comment